Archive | March 2012

SIAPA NAK MELABUR?

Selaku perunding pelaburan patinya salah satu tugas saya adalah untuk mengajak anda melabur…

(saja nak listed dalam google search..tak nak kalah)..

=)

 

Advertisements

BUSINESS CARD…

“THIS IS MY CARD”.. Dah lama rasanya nak ada kad sendiri..& nak cakap sebegini…

Setelah bergelar PERUNDING UNIT AMANAH BERTAULIAH ole FIMM…

(Bukan mudah untuk mejadi PERUNDING  BERTAULIAH/CERTEFIED CONSULTANT ni)

Akhirnya..

This is my card…. =)

 

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

MATLAMAT PELABURAN 101

MELABUR PERLUKAN MATLAMAT…

(Pelajaran pertama dalam ilmu bab melabur)..

Berikut adalah matlamat-matlamat pelaburan yang baik;-

Baca betul2.. mungkin anda juga mempunyai keinginan (matlamat) ini…

 

 

©       Hari tua yang TERJAMIN

Bagi mereka yang tidak tahu..sesungguhnya kerugian la kepada kamu..wa3.ok! baca ni. Anda yang bekerja pastinya mempunyai simpanan KWSP bukan? Simpanan tersebut tidak akan boleh dikeluarkan selagi umur belum mencapai waktu PENCEN. Jadi, di sini saya ingin menyeru kepada anda agar  memindahkankan sedikit simpanan tersebut kedalam UNIT AMANAH PUBLIC MUTUAL. Hasilnya pasti berganda-ganda-ganda dan ganda. Saya berani jamin 110%. Minimum simpanan KWSP daripada akaun 1 yang boleh dipindahkan adalah RM 1000 jer(akaun 1-rujuk jadual)x20%

 

 

©       Kebebasan Kewangan

“Anda tidak perlu menjadi kaya raya mahupun jutawan untuk mencapai kebebasan kewangan,  sebaliknya kebijaksanaan anda dalam mengurus kewanganlah yang akan memberikan anda  jalan kepada kebebasan kewangan!”. Jika perbelanjaan anda melebihi pendapatan, maka anda perlulah mempunyai PASIF INCOME setiap bulan yang menyamai dengan jumlah perbelanjaan anda sebulan. Pendapatan PASIF tidak termasuk gaji. Dan jika pendapatan anda melebihi perbelanjaan, anda boleh memilih sama ada untuk memperolehi PASIF INCOME yang menyamai pendapatan sebulan atau perbelanjaan anda sebulan. Apabila anda sudah mempunyai PASIF INCOME yang sama dengan perbelanjaan anda sebulan, maka secara automatik semua perbelanjaan anda ditanggung sepenuhnya oleh PASIF INCOME tersebut. Anda tidak perlu bimbang dan risau lagi jika ada perbelanjaan seperti hutang dan bil-bil yang tidak terbayar Duit gaji yang anda terima pula boleh dilaburkan ke dalam instrumen-instrumen pelaburan yang ada di Malaysia atau dijadikan sebagai modal perniagaan Jadi, mulai hari ini, tanamkan azam dan semangat untuk anda mula menjana PASIF INCOME yang sekurang-kurangnya menyamai perbelanjaan anda sebulan.

 

 

“KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA”

Hubungi saya di roziemilok@gmail.com atau 013-7136316

 

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

GANDAKAN WANG YANG ANDA MILIKI..SEKARANG

Wahai pembaca-pembaca yang budiman sekalian..

Rasa nak menggandakan wang yang ada?

IYE.

Melabur boleh membantu menjanakan wang anda

Melabur boleh juga diistilahkan dengan menyimpan sedikit pendapatan yang ada ke dalam tabung..Walaupun sebenarnya kalau di tilik-tilik dengan mata kasar memanglah melabur ni macam MERUGIKAN dan ramai orang sangat takut sangat alergik sangat tidak suka dan macam-macam lagi lah….

Ho3….itu adalah pemahaman yang perlu dibetulkan..kamu-kamu yang masih belum tahu dan yang mungkin tidak mahu tahu…mari sini mari dekat mari rapat…

Pelaburan sebenarnya boleh menguntungkan…dengan melaburkan wang tunai/EPF/autodebit yang ada ke dalam dana-dana yang telah diiktiraf oleh kerajaan. Dengan syarat pelaburan yang dibuat mestilah dalam JANGKAMASA yang panjang iaitu minimum 3 tahun.

Saya adalah salah seorang ejen pelaburan yang sedia membantu anda…untuk merealisasikan impian anda

“KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA”

Hubungi saya di roziemilok@gmail.com atau 013-7136316

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

ELERGIK DENGAN PELABURAN

Ramai antara yang saya temui mengerutkan dahi apabila disebut istilah “pelaburan”..

APAKAH ITU PELABURAN? 

Bagi mereka ini, pelaburan adalah umpama membuangkan wang ke dalam longkang…

Tanggapan ini hampir benar bagi lebih 73% masyarakat terutamanya masyarakat melayu kita.

Ini adalah tanggapan yang jauh terpesong..daripada konsep pelaburan…

Sebab inilah mereka lebih suka untuk meletakkan wang ke dalam bomoh ‘puja wang’, main kutu, program tipu wang, wang panas dan sebagainya.

Hoi Kawan!

Itu bukan melabur, itu meleburkan wang! LEBUR..dan terus HANGUS.

Lebih baik letakkan wang di bawah bantal sahaja kawan… (dan tunggu penyamun tarbus)

Kegagalan memahami ERTI PELABURAN SEBENAR, JENIS-JENIS INSTRUMEN PELABURAN, FAKTOR PROFIL RISIKO, PULANGAN ATAS PELABURAN, PERATUS KEUNTUNGAN menyebabkan perkataan PELABURAN ini elergik untu didengar..

 

Jangan bimbang saya juga adalah salah seorang daripada mereka ini DAHULU..

KINI, atas keinginan yang tinggi untuk menggandakan wang saya dapat membezakan dengan jelas antara LABUR dengan LEBUR kan wang anda..

Justeru itu, Ingin gandakan wang anda?

 Image

Seperti yang saya selalu katakan..

 

“KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA”

Hubungi saya di roziemilok@gmail.com atau 013-7136316

 

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

Johor Bharu, Johor.

KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA

Salam Jutawan,

Menjadi pelabur merupakan sesuatu yang asing bagi sesetengah bagi kita.

Namun pecayalah bahawa untuk mencapai kejayaan kewangan anda PELABURAN adalah suatu KEMESTIAN.

Apakah pelaburan dan perancangan pelaburan yang baik untuk anda?

Bagaimana untuk melabur wang anda dan mendapat pulangan (ROI)?

Bagaimana menilai instrumen-insturmen pelaburan?

Apakah instrumen pelaburan yang baik untuk anda?

 

Seperti yang saya katakan..

 

“KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA”

Hubungi saya di roziemilok@gmail.com atau 013-7136316

 

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

Johor Bharu, Johor.

03/03/2012