ELERGIK DENGAN PELABURAN

Ramai antara yang saya temui mengerutkan dahi apabila disebut istilah “pelaburan”..

APAKAH ITU PELABURAN? 

Bagi mereka ini, pelaburan adalah umpama membuangkan wang ke dalam longkang…

Tanggapan ini hampir benar bagi lebih 73% masyarakat terutamanya masyarakat melayu kita.

Ini adalah tanggapan yang jauh terpesong..daripada konsep pelaburan…

Sebab inilah mereka lebih suka untuk meletakkan wang ke dalam bomoh ‘puja wang’, main kutu, program tipu wang, wang panas dan sebagainya.

Hoi Kawan!

Itu bukan melabur, itu meleburkan wang! LEBUR..dan terus HANGUS.

Lebih baik letakkan wang di bawah bantal sahaja kawan… (dan tunggu penyamun tarbus)

Kegagalan memahami ERTI PELABURAN SEBENAR, JENIS-JENIS INSTRUMEN PELABURAN, FAKTOR PROFIL RISIKO, PULANGAN ATAS PELABURAN, PERATUS KEUNTUNGAN menyebabkan perkataan PELABURAN ini elergik untu didengar..

 

Jangan bimbang saya juga adalah salah seorang daripada mereka ini DAHULU..

KINI, atas keinginan yang tinggi untuk menggandakan wang saya dapat membezakan dengan jelas antara LABUR dengan LEBUR kan wang anda..

Justeru itu, Ingin gandakan wang anda?

 Image

Seperti yang saya selalu katakan..

 

“KEJAYAAN PELABURAN ANDA KEUTAMAAN SAYA”

Hubungi saya di roziemilok@gmail.com atau 013-7136316

 

Yang Berhemat,

ROZITA BINTI MILOK
Certified Unit Trust Consutant (FIMM)

B.E (Hons) (Electrical Eng.) (UiTM)

roziemilok@gmail.com

013-7136316

Johor Bharu, Johor.

Leave a Reply

